Christoffer

Andra antagningen!
Jag hoppas alla som läser detta har fått komma in på sina drömutbildningar, och om inte så hoppas jag ni når dem snart! Själv är jag antagen till OSoF som startar i höst. Det kommer bli... sjukt. Ska lägga fokus på en gång, har hört att det ska vara en väldigt jobbig kurs... hehe. Blir nog bra det där. Kanske måste jag börja öva på ta blodprov och annat kul också...

Hoppas det kommer många nya till vårt fina Umeå, och om du kommer - grattis! Du har gjort ett superbra val. Någon fundering? Hör av dig!

Jag bjuder på en bild på en igelkott.
 
#1 - Ava

Hej!
Trevlig blogg du har!
Jag går på läkarprogrammet på Umeå universitet och ska börja T4 till höst. OSoF i T2 var tufft, det kan man inte sticka under stolen med, men vad man lärde sig mycket under kursens gång! Det låter som en bra plan att börja plugga på i god tid, men förvänta dig inte "att vara i fas", för jag tror ingen kan vara det i en målbeskrivning på 900 målpunkter. Kämpa bara på och ge inte upp, för det är en väldigt intressant kurs! :)

Svar: Vad snällt! :)
Vad kul att höra att det går bra för dig, och du närmar dig ju snart den kliniska biten - är du taggad? :)

Jag förstår, jag har skummat igenom målbeskrivningen och redan blivit väldigt chockad... Tror den största chocken lagt sig, och bara som du säger ska jag bara kötta på. Inte tänka för mycket på omfattningen utan fokusera på själva innehållet i kursen! :)
Christoffer